dilluns, 4 de juny del 2007

Àngel Guimerà. Reflexions (I).


Hi ha catalans que, incauts però de bona fe, polemitzen sobre quin govern és millor que hi hagi a España per als interessos dels catalans. Molts, sense adonar-se que ambdós partits representen els mateixos interessos, diuen que el PsoE. Sent justament encara mitjor aquesta opció ja que pot enganyar per les formes i retòrica que utilitza.

Els clàssics sempre són una font impagable. Vegeu que ens diu el gran Àngel Guimerà.

Setembre Negre



“Jo pel meu poble prefereixo les cadenes de ferro a les flors i randes. Perquè les cadenes trempen l’home, el masculinitzen i arriba un dia en què les trenca. Les altres el temperen, el conformen. I, poble que es conforma, és un poble mort.”

Àngel Guimerà

Etiquetes de comentaris:

3 Comments:

At 2:35 a. m., Blogger Roger T. said...

Interessant blog. El nom Setembre Negre a què es refereix, a la guerrilla palestina que va fer els atemptats contra l'equip olímpic israelià??

 
At 4:57 p. m., Blogger Roger T. said...

Per si de cas, et comento que la pregunta no era feta amb cap mala intenció, només volia saber el significat del nom del bloc. Ja que primer vaig pensar que es referia al grup que va organitzar el Complot del Garraf per atemptar contra el rei hispànic, però després vaig recordar que es deien Bandera Negra. Bé, salutacions.

 
At 12:38 p. m., Blogger Setembre Negre said...

Benvolgut Roger,

No t’he respost abans perquè estava sense internet.

D’entrada, moltes gràcies pels teus mots d’encoratjament. Pel que fa al nom del bloc, aquest respon exclusivament a paràmetres catalans. En concret a l’Onze de Setembre i les seves funestes conseqüències. De fet, aquest nom –sense jo voler-ho- m’ha portat vàries polèmiques, fins al punt que vaig afegir-hi “1714”; tanmateix vaig restablir-ne el nom original.

He de dir-te que sols he pogut donar un cop d’ull al teu bloc, però el poc que he pogut veure ho he trobat molt interessant.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home